Nieuwe website Herenboeren

Strategie / Vormgeving / Websites

Opdrachtgever

Herenboeren Nederland
Home » Portfolio » Nieuwe website Herenboeren

Herenboeren Nederland werkt aan een nieuw voedselsysteem: dichtbij, sociaal en natuurinclusief. Centraal staan de Herenboerderijen, elk in eigendom van 250 huishoudens. In tien jaar tijd is Herenboeren gegroeid van pionier naar een volwassen, professionele organisatie die zich steeds verder wil ontwikkelen.

De vraag

Herenboeren Nederland had behoefte aan een gloednieuwe website die niet alleen de groei van de organisatie weerspiegelt, maar ook het verhaal van Herenboeren duidelijk en inspirerend vertelt. De organisatie wilde een platform waar hun visie op duurzaamheid en hun unieke model centraal staat en waar (potentiële) leden snel informatie kunnen vinden over lid worden en over de boerderij waar zij lid van willen worden. Daarnaast was het tijd voor een frisse en moderne uitstraling die beter aansluit bij de dynamiek van Herenboeren.

Onze aanpak

  • Een sterke basis. Bij elke website beginnen we met een wireframe. Dit is een schematische weergave van de website, zonder kleur of vormgeving. Want je kunt een website nog zo aantrekkelijk vormgeven, zonder structuur is de informatie niet goed toegankelijk voor je bezoekers. Een wireframe dwingt om heel goed naar die structuur te kijken. Hoe bewegen mensen door een site, naar welke informatie zijn ze op zoek en naar welke informatie wil je ze toe leiden? De Herenboeren willen hun eigen verhaal goed voor het voetlicht brengen en het voor mensen makkelijk maken om lid te worden of mee te doen. Deze informatie kreeg dus een prominente plek in het hoofdmenu en op de homepage.
  • Gemeenschap in beeld.  De sterke verbondenheid met het land en de gemeenschap vormen de motor onder Herenboeren. Daar hebben we in de fotografiekeuzes goed op gelet: echte mensen in beeld, die met elkaar aan de slag zijn op het land.
  • Passend bij het logo. Het bruinrood uit het logo van Herenboeren keert prominent terug op de site; je wilt immers zorgen voor eenheid en herkenbaarheid. Om te zorgen voor een frisse, moderne uitstraling hebben we de kleuren groen en framboosrood toegevoegd.

Resultaten

  • De vernieuwde website past nu beter bij de moderne, professionele uitstraling van Herenboeren.
  • Gebruikers kunnen eenvoudiger navigeren en vinden wat ze zoeken.
  • De website benadrukt de kernwaarden van Herenboeren en maakt de impact van hun model duidelijker voor bezoekers.

Benieuwd naar wat er nog meer komt kijken bij de vormgeving van een nieuwe website? Lees het in onze blog van communicatieadviseur Karin en vormgever Irene.

Voor deze opdrachtgever maakten we ook: