Aanleiding

De gemeente Nijmegen wil in 2018, het jaar dat zij Green Capital van Europa is, extra energie inzetten om de stad te ont-tegelen en de biodiversiteit in de stad te vergroten. Dat gebeurt onder de naam Operatie Steenbreek. Natuur- en educatiecentrum De Bastei moedigt hiervoor inwoners aan om hun voor- en/of achtertuin te vergroenen. Een groene tuin geeft verkoeling bij tropische temperaturen en zorgt ervoor dat het regenwater sneller de grond in kan. Inzet van de operatie is om in 2018 100.000 tegels in de stad te vervangen door groen. Zo wordt Nijmegen groener, biodiverser en klimaatbestendiger!

Operatie Steenbreek Nijmegen  

Wat heeft De Lynx verzorgd?

We hebben meegedacht met de opzet van de  publiekscampagne om inwoners te informeren over en te betrekken bij Operatie Steenbreek in Nijmegen. We maakten het campagnebeeld, verzorgden een Steenbreek-flyer, schreven webteksten, brieven aan scholen, advertentieteksten en persberichten, bepaalden voor de lancering van de publiekscampagne een social media strategie en leverden bijbehorende en ondersteunende middelen als spandoeken en banners. Na de zomervakantie gaan we aan de slag met het ondersteunen van wijkkaravaans in de stad.

Producten

  • Opstellen pubiekscampagne
  • Maken campagnebeeld
  • Flyer
  • Spandoeken
  • Selfiespot banner
  • Campagne roll-up banners
  • Stenenteller
  • Moodboard voor koninklijk bezoek
  • Tuinbord
  • Websteksten voor de campagnewebsite van De Bastei: www.debastei.nl/steenbreek