Merkstrategie en detachering

Detachering / Sociale media / Strategie / Websites

Opdrachtgever

Water, Land & Dijken
Home » Portfolio » Merkstrategie en detachering

Water, Land & Dijken is een innovatieve en toonaangevende agrarische natuurvereniging in Noord-Holland. Een collectief van ruim 500 boeren, 450 vrijwilligers en een groep betrokken burgers. Een grote en diverse achterban, die ze graag betrokken houden. Hoe kunnen we een professionaliseringsslag maken in onze communicatie? Dat was de vraag waarmee zij bij ons aanklopten.

Samen met bestuur en medewerkers stelden wij een merkstrategie op. ‘Sterk in plattelandsnatuur’: dat bleek de kern van het werk. Dat werd dan ook de nieuwe slogan. Én de basis van een verbeterplan, want hoe voer je die ‘ondertitel’ door en laat je die kern van je werk ook echt zien in je communicatie?

Miranda reisde een dag per week naar Noord-Holland, om als communicatieprofessional te helpen het plan te implementeren. Zodat de missie van WLD nu overal in doorklinkt: wij zijn sterk in plattelandsnatuur! En inmiddels heeft Water Land & Dijken naar volle tevredenheid zelf het stokje overgenomen.

Voor deze opdrachtgever maakten we ook:

  • Social media-advies op afroepbasis ( ‘strippenkaart’)
  • Een serie video’s,  in het kader van het Innovatieprogramma Veen
  • Artikelen en social mediaberichten voor het Landbouwportaal
  • Diverse online jaarverslagen