Magazine Mijn Utrechts Landschap bindt Beschermers

Strategie / Tekst

Opdrachtgever

Utrechts Landschap
Home » Portfolio » Magazine Mijn Utrechts Landschap bindt Beschermers

Utrechts Landschap beschermt ruim 5750 hectare natuur en erfgoed dicht bij huis. Dat lukt mede dankzij heel veel gulle Beschermers. Om hen betrokken te houden geeft Utrechts Landschap drie keer per jaar een magazine uit. Een magazine dat inspireert, informeert en uitnodigt om mee te gaan de pareltjes van Utrecht te ontdekken.

De vraag

De professionals van Utrechts Landschap weten alles van natuur en erfgoed, daarmee zit het wel snor. Bevlogen communicatiemedewerkers zitten klaar om erover te schrijven, te fotograferen, te vloggen.

Bij het maken van een magazine komt meer kijken. Vooruitzien en plannen in het kwadraat. Een hele berg teksten schrijven. Fotografen op pad sturen. Contact houden met drukker en eindredacteur. Daarbij kon Utrechts Landschap wel wat hulp gebruiken. We schoven aan bij de redactievergaderingen, namen de coördinatie op ons en schreven teksten. Wat een leuke diverse klus!

Aanpak

  • Goede vragen stellen. Bij het team van Utrechts Landschap aan enthousiasme geen gebrek. Ook weten de medewerkers heel goed wat voor hun Beschermers interessant is. Maar wat maakt een artikel vervolgens tot een boeiend artikel? Wat moet de doelgroep van dit verhaal onthouden? Wat moet zeker genoemd en wie kan daar het best over vertellen? Een goede briefing zorgt voor het juiste verhaal.
  • Spin in het web. Wanneer moet het magazine op de deurmat vallen? En waar moet ik dan nu, drie maanden eerder, al mee beginnen? Magazines maken is plannen en die planning bewaken. Begint de tekstschrijver vandaag te laat, dan is straks de drukker niet op tijd klaar. Dat betekent: de juiste mensen koppelen, bellen, bellen, bellen, en zorgen dat deadlines gehaald worden.
  • Teksten die een gevoel oproepen. Enthousiaste vrijwilligers, deskundige medewerkers en absolute topnatuur: wij weten wel waarom je van Utrechts Landschap zou houden! Laat ons al die verhalen dus met een gerust hart op papier zetten.

Het resultaat

  • Magazines die er mooi uit zien én een overtuigend verhaal vertellen. En ook nog eens volgens planning op de mat vallen! De beschermers van het magazine worden door middel van een lezersonderzoek af en toe gevraagd wat ze van het magazine vinden: een 8!

 

Voor deze opdrachtgever maakten we ook: