Aanleiding

Meer stedelijk groen is goed voor mensen, goed voor de biodiversiteit en belangrijk om gevolgen van klimaatverandering op te vangen. Zes partijen sloegen in 2016 daarom de handen ineen om te zorgen dat Nederland over drie jaar 1.000 hectare stedelijke natuur rijker is: Regelink Ecologie&Landschap, NLGreenlabel, De Vlinderstichting, Branchevereniging VHG en de VNG. Ze sloten samen de Green Deal 1.000 Hectare Nieuwe Stedelijke Natuur.
Om gemeenten, corporaties en andere grondeigenaren te verleiden de stad groener te maken, had de Green Deal een aantal communicatiemiddelen nodig. Ze vroeg De Lynx die te maken.

Wat heeft De Lynx verzorgd?

We ontwierpen een vrolijk logo dat laat zien waar de Green Deal in de kern om draait: het creëren van een stedelijke omgeving die bijna uit zijn voegen barst van de natuurwaarden. Het logo verwerkten we in (rollup)banners en een brochure. De partners bedachten een guerilla-actie met raam-vaasjes die - gevuld met een bloem uit eigen stad - op ramen en deuren van terreineigenaren konden worden geplakt. We zorgden voor een groot aantal vaasjes-met-zuignap en een bijbehorende flyer van bloemenzaadpapier. In de nabije toekomst maken we nog een inspiratieboekje en informatieborden voor op plekken waar de hectares nieuwe stadsnatuur verwelkomd kan worden.

Meer weten over de Green Deal, of erbij aansluiten? Alle informatie is te vinden op: www.nieuwestedelijkenatuur.nl