Aanleiding

De intensieve veehouderij geeft zorgen: over dierenwelzijn, gezondheid en milieu. Maar ook juist slimme oplossingen en innovaties. Kortom, een complex geheel. Om boer en burger dichter bij elkaar te brengen en initiatieven voor een duurzame veehouderij te stimuleren, startte de provincie Noord-Brabant in 2012 Netwerk de Peelhorst. De Lynx gaf de website vorm en deed het dagelijks beheer.

4,5 jaar later is de behoefte veranderd. Mensen krijgen oog voor de hele keten en alle aspecten die horen bij gezond, eerlijk en lekker eten. Er komt een nieuw netwerk dat nog beter kansrijke initiatieven aanjaagt en mensen verbindt binnen de hele Brabantse agrofood: FoodUp! Brabant.

Wat heeft De Lynx verzorgd?

De Lynx begeleidde de provincie Noord-Brabant naar FoodUp! Brabant. We adviseerden en begeleidden bij de bouw van een nieuwe website. Nu zorgen we voor het dagelijkse beheer van website, sociale media en digitale nieuwsbrief. We zoeken interessant nieuws en schrijven achtergrondartikelen. Ook aanvullende producten, zoals advertenties, pakken we op.

Producten

  • Website algemeen: begeleiding bouw en onderhoud
  • Websitebeheer: dagelijks bewerken en plaatsen van inhoud
  • E-mailnieuwsbrief
  • Social media: advies en beheer
  • Communicatieadvies
  • Vormgeving: deelprojecten als advertenties

Voor de ontwikkeling van FoodUp! Brabant werkten we samen met Total Public (merkidentiteit en het ontwerp) en de Internet Jongens (bouw website).