Aanleiding

Wie kent ze nog: het Drentse Hoen, de Bonte Bentheimer en het Brandrood rund? De Stichting Zeldzame Huisdierrassen (SZH) spant zich in authentieke rassen te behouden in het Nederlandse landschap. Daar komt heel wat communicatie bij kijken. Voor een organisatie met een kleine personele bezetting is het (extra) prettig die communicatietaken samen met een bureau op te pakken. Zowel de wat grotere klussen, zoals een website en een jaarcampagne, als kleinere klussen: een ansichtkaart, flyer of poster.

Wat heeft De Lynx verzorgd?

Vachten, staarten, neuzen, vlekken en veren: de oude rassen hebben vaak bijzondere kenmerken. We ontwierpen voor SZH een nieuwe huisstijl waarbij we ons lieten inspireren door de veelzijdige kenmerken van deze oude rassen. Deze huisstijl is ook terug te vinden in de website die we bouwden. Voor deze website maakten we een eigentijds ontwerp met nieuwe functionaliteiten.

SZH had nog een groot aantal interviews met bevlogen eigenaren van zeldzame huisdierrassen op de plank liggen. We  bundelden deze teksten en maakten er een mooi vormgegeven publicatie van, met daarin een helder overzicht van alle oude rassen.
Om ook kinderen kennis te laten maken met zeldzame geworden rassen maakten we vrolijke educatieve zuilen van zo'n twee meter hoog. Die reizen langs kinderboerderijen. Kinderen kunnen zich er meten met de schofthoogte van de oude rassen, en zien welke van deze rassen ze op de kinderboerderij kunnen bewonderen.

Producten

  • Nieuwe huisstijl
  • Website
  • ‘In de etalage’: publicatie over alle oude rassen
  • Educatieve zuilen
  • Posters, sticker, ansichtkaarten van zeldzame rassen.