De Unie van Bosgroepen is de landelijke koepel van de bosgroepen. De Bosgroepen ondersteunen in heel Nederland bos- en natuurterreineigenaren bij het beheer van hun terreinen. De Unie heeft altijd veel lijntjes uitstaan: ze ontzorgen de leden in de regio, maar werken ook nauw samen met partijen op landelijk niveau. Die verschillende doelen en doelgroepen vragen ook wat van de communicatie.

De afgelopen jaren heeft De Lynx op veel verschillende manieren bijgedragen om die communicatie goed te organiseren, en om te werken aan de uitstraling van de Unie van Bosgroepen.

Wat heeft De Lynx verzorgd?

HUISSTIJL EN WEBSITE
De samenwerking met de Unie van Bosgroepen begon met hun vraag om een frisse huisstijl en een nieuwe website. Beide producten hebben we voor ze ontwikkeld.

DETACHERING COMMUNICATIEMEDEWERKER
We leverden we de Unie van Bosgroepen twee jaar lang een 'Lynx in huis'. Lotty Nijhuis was enkele dagdelen per week aanwezig op het kantoor van de Unie om alle voorkomende  communicatieklussen uit te voeren, zoals het samenstellen van de e-mailnieuwsbrief, het maken van producten zoals folders of een kalender en het magazine voor de jaarlijkse Beheerdersdag.
Lotty zorgde dat specifieke expertise die bij De Lynx in huis is -  strategisch communicatieadvies, webbeheer, redactie en vormgeving -  op het juiste moment beschikbaar was.

Inmiddels heeft de Unie een eigen communicatiemedewerker in huis, die graag met ons samenwerkt. Wij denken en kijken desgewenst graag mee of nemen praktisch werk uit handen.

ORGANISATIE BEHEERDERSDAG
De Beheerdersdag is hét jaarlijkse evenement voor iedereen die zich bezighoudt met bos- en natuurbeheer. Op deze dag wisselen deelnemers kennis en ervaringen uit en leggen nieuwe contacten.De Unie van Bosgroepen en de Vereniging van Bos- en Natuurterreineigenaren organiseren de Beheerdersdag. De Lynx werkte de laatste jaren volop mee aan de organisatie.  Ook schreven we mee aan artikelen die speciaal voor de Beheerdersdag worden gemaakt. Op de dag zelf verzorgden we regelmatig een onderdeel van het programma, zoals de workshop ‘Maak een fan van je online klager!’.