Aanleiding

Vrijwilligersgroepen in Overijssel komen ogen en handen te kort om alle boerenlandvogels in de provincie te tellen, observeren en beschermen. Landschap Overijssel vroeg De Lynx om materiaal te maken voor een wervingscampagne om nieuwe vrijwilligers aan te trekken.

Eerder ontwikkelden wij voor Landschapsbeheer Zuid-Holland al een succesvolle campagne om weidevogelvrijwilligers te werven. We bedachten daarvoor de term 'weidewachter', die zeer aansloeg. Daarnaast bedachten we de begrippen 'weidewachtersacademie', 'weidesafari' en 'de BigFive van het boerenland', en we maakten alle benodigde materiaal.

Wat heeft De Lynx verzorgd?

Om dit voorjaar ook in Overijssel een vliegende start te kunnen maken met de campagne, maakten we drie nieuwe beeldmerken. Met daarnaast ansichtkaarten en affichesjablonen kunnen Landschap Overijssel en de vrijwilligersgroepen voorlopig vooruit. De kleurstelling en typografie van de producten zijn gebaseerd op de huisstijl van Landschap Overijssel. In dit project werkten we samen met Brandhof Natuur & Platteland en natuurschilder Elwin van der Kolk.

Producten

Drie verschillende beeldmerken: Weidewachter, Weidesafari en Weidewachtersacademie
Ansichtkaart: voorkant en achterkant
Postersjabloon voor vrijwilligersgroepen

Meer informatie over de campagne

Lees meer over de Weidewachters.
Ga op Weidesafari en spot de BigFive van het boerenland.
Ook weidewachter worden? Dan kun je naar de Weidewachtersacademie.

Contactpersonen bij De Lynx

Marjel Neefjes en Annemarie Wijmenga deden de uitvoering van de Weidewachterscampagne.